Головна

Сервіс у медичному бізнесі: взагалі та на прикладі

Сервіс у медичному бізнесі: взагалі та на прикладі


Сервіс у медичному бізнесі: взагалі та на прикладі

Сучасний лікар працює в нерозривному зв’язку зі складним та точним устаткуванням. Потреба в обслуговуванні та ремонті медичного обладнання зростає по мірі його ускладнення (а у випадку України – ще й понаднормового старіння). Тому своєчасний та якісний сервіс життєво важливий для медичної галузі

Обслуговування медичного обладнання в Україні

Парадокс у тому, що проблема сервісу медичних виробів стоїть в Україні водночас як одна з найактуальніших в усій галузі, а також питанням, котре постійно замовчується. Як так сталося пояснити коротко важко. Проте щоб зрозуміти складність питання - додамо трохи контексту:

1. В Україні надзвичайно багато медичного обладнання різних технологічних епох та поколінь. Віра в те, що на вторинному ринку за невеликі гроші можна придбати корисну апаратуру за помірні кошти призвела до засилля ринку обладнання, що було у вжитку. Хорошим рішенням свого часу стала заборона придбання подібного устаткування державними лікарнями. Тож його вотчиною довгий час була приватна медицина. Де принаймні намагались ремонтувати та шукати рішення для того, що ще можна було підтримувати.

2. В останні роки, особливо з повномаштабним вторгненням, потік гуманітарної допомоги приніс в якості гуманітарки величезну кількість обладнання. І разом з новими зразками, часто приходять або ті, що важко піддаються сервісній підтримці, або просто її не мають, бо раніше до України не постачались.

3. Сервісні послуги завжди ігнорувались: на них рідко виділяються бюджети в державних лікарнях. Причин цьому багато. Такі послуги важко проконтролювати за ціною, в їх здійсненні зацікавлені не адміністрація, а в першу чергу практикуючий спеціаліст. І низка інших причин. Культуру регулярного виділення коштів на сервіс медичного обладнання насправді доведеться створювати з нуля. Навіть ті керівники, які хотіли б здійснювати регулярний сервіс та ремонт медичного обладнання, визнають, - іноді простіше купити нове обладнання за більші кошти, аніж ремонтувати цілком пристойне, котре вже є на балансі. Так у лікарнях з’являються справжні склади апаратури, в якій часом фіксується одна й та сама поломка, ба більше – потреба в рутинній заміні зіпсованого компонента.

4. Відсутність ринку сервісного обслуговування не спонукає постачальників розвивати власні сервісні відділи. Дистриб’ютори, дилери медичного обладнання часом шукають неринкові стимули для сервісу та ремонту власної апаратури: задля престижу, морального задоволення від того, що їх обладнання все ж використовують, а не пилиться на складі. Проте система ніколи не працюватиме адекватно на подібному ентузіазмі.  

Ми як постачальник обладнання для ЕКМО від Getinge Group надзвичайно цінуємо лікарів, котрі використовують наше обладнання.

З різних причин, як і в усіх сферах, не вся апаратура використовується інтенсивно. І ми в межах наших можливостей спонукаємо спеціалістів до роботи. Проте коли в активних користувачів щось трапляється з технікою – ми прагнемо допомогти. Незважаючи на те, чи є бюджет на сервіс або ремонт, чи його нема.

Куди звертатися, якщо пошкодили дорогий медичний прилад у лікарні?

Найкраща відповідь на це питання – проста: одразу до дистриб’ютора. Ви принаймні дізнаєтесь про можливість ремонту, а також – вартість. А от подальші дії – це вже великий головний біль.

Наш нещодавній досвід – пошкодження апарату для ЕКМО від Getinge Group, Rotaflow II, у знаменитій на весь світ дитячій лікарні Охматдит, у Києві. Конкретне ушкодження – розбиття монітору з функцією touch screen, унеможливило повне керування та надійну роботу пристрою. Вартість ремонту не могла бути перекладена на лікарів чи лікарню в умовах гострого дефіциту всього та маштабних руйнувань самої лікарні.

Тож, враховуючи активне використання пристрою, ми як дистриб’ютор попросили виробника допомогти нам з необхідною деталлю.

Getinge Group, демонструючи надзвичайне сприяння вітчизняним спеціалістам, надало дороговартісну деталь в якості гуманітарної допомоги, в межах ширшого проєкту: подарунку ще одного апарату разом з великою кількістю розхідних матеріалів для ЕКМО!

Подібна підтримка – дуже цінна. Адже власне для головного дитячого ЕКМО-центру країни кількість апаратів в робочому стані – важлива. Бо часто виникає потреба у кількох одночасних ЕКМО випадках. Тож, тепер центр укомплектовано справними та сучасними апаратами, і це дуже нас тішить. Адже ми певні, що вони точно стануть в нагоді дітям, життя котрих висітиме на волосині.

Хто платить за ремонт дорогого медичного обладнання?

Як уже було сказано, в даному випадку виробник допоміг з ремонтом, а ми максимально сприяли цьому, розуміючи справжню потребу. Проте гуманітарне рішення не може бути універсальним. Адже не лише сама деталь, але й робота по її заміні, а також регулярний сервіс – все це має свою ціну. І ми дуже сподіваємося, що з часом ці питання знаходитимуть більше розуміння в адміністрацій, зросте культура технічного обслуговування медичних виробів: не лише завдяки формуванню бюджетів на це, але й через зміну парадигми ставлення до сервісу!

Автор: Ігор